fredag 21 oktober 2011

Traktor eller hund?

Jag tänker på att jag styr Maj i vad hon blir intresserad av och tycker är spännande. Ibland försöker jag med föga entusiasm peka ut lastbilar och traktorer, liksom bara för att jag borde. Hon brukar inte bry sig mycket om fordonen men om hon däremot ser en fågel eller hund så sparkas det med benen och hon låter som en liten apa. Jag hoppas och tror att om Maj hade blivit en Vidar istället så hade jag pekat ut samma saker som jag gör nu. "Titta den lilla hunden" eller "Har du sett vilken fin blomma" istället för "oj, vilken häftig traktor" för jag är ju liksom ingen traktormänniska. Men vem vet, kanske kommer Maj att bli det när influenserna kommer från fler håll än mej och Molle. Ska bli spännande att se!


Titta fisken Maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar