lördag 22 oktober 2011

Egentid

Halleluja. Molle, svärmor och Maj har precis gått ut och jag är själv. Själv, för första gången på jag vet faktiskt inte hur länge. Jag behöver inte bry mig om någon annan just nu. Motstår impulsen att städa i ordning kaoset som har uppstått under dom dagar som jag och Maj har varit ensamma och jag har varit sjuk. I tankarna tickar allt det där jag borde göra men inte har hunnit på. Det får vänta. Egentid har fått en helt ny innebörd efter att jag fått barn. Innan tänkte jag "vaddå egentid, tråkigt, jag kan hänga med folk jämt",  nu känns det viktigt att få vara själv med mina tankar ibland. Ensamstående föräldrar är ta mej fan hjältar. Jag tänder ljus, lägger mig i soffan och läser Lantliv.

2 kommentarer:

  1. Heja dig! Vet precis vad du menar! Här tändes det ljus och togs ett bad medan man och barn gick ut!!

    SvaraRadera
  2. Oh..bad, så skönt. Jag önskar jag hade ett badkar! Heja själv!

    SvaraRadera