onsdag 3 augusti 2011

Fest!

 Förra sommaren hade jag och Moll fest på midsommar med anledning av att vi fyllde år. Det blev en grym fest!



Svärmor var där, och man kan redan se Maj ligga och lura i min mage..



Vi hade picknickbuffé på gräsmattan...

 


Så här snygga och somriga var Pari och Henge..



Jag hade klätt mig som en discokula dagen till ära!



Ingen midsommar utan jordgubbstårta!




På kvällen spelade mitt eget fantastiska partyband, här i färd med att soundchecka..



Trädgården var full av ljuslyktor och festen höll i gång hela natten. En kväll att minnas!



Till picknicken gjorde jag den här silltårtan som var mycket uppskattad...


Receptet och bilden har jag fått från ica.se


Ingredienser

    Botten

    Fyllning

    Gör så här

    1. Botten: Finhacka eller mixa brödet. Smält smöret och blanda med smulorna. Täck bottnen på en form med löstagbar kant med blandningen. Platta till och låt stå i kylen ca 15 minuter.
    2. Fyllning: Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten ca 5 minuter. Låt sillen rinna av och spara spadet.
    3. Skala löken. Finhacka lök och sill. Blanda lök, sill, kesella, gräddfil, sillspad och peppar.
    4. Ta upp gelatinet och smält det i en liten kastrull på svag värme. Rör ner det i sillblandningen. Häll det i formen. Låt stå i kylen minst 3 timmar för att stelna. Lägg silltårtan på ett fat och garnera med gräslök.
    Mycket god, prova själv vet ja!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar